Telemedycyna Polska S.A.

Infolinia: 801 707 188 (pon-pt 8:00-16:00)
Najczęściej zadawane pytania | Telemedycyna Polska S.A.

Najczęściej zadawane pytania

Dlaczego Kardiotele jest kierowane do dzieci i wnuków, którzy w swoim otoczeniu mają bliskich chorych na serce?

Kardiotele daje osobom mieszkającym samotnie możliwość dodatkowej stałej opieki, a ich bliskim – spokój o ich bezpieczeństwo. Osoba chora w rodzinie ma zapewnioną całodobową, lekarską opiekę kardiologiczną. Dzięki temu troszczący się o nią bliscy mają pewność, że kiedy są zajęci pracą i swoimi obowiązkami, ich rodzice czy dziadkowie z problemami kardiologicznymi są bezpieczni i, gdy będą potrzebowali pomocy, natychmiast ją otrzymają.

Dzięki Kardiotele można troszczyć się o zdrowie swoich najbliższych z innego miejsca zamieszkania. Pacjenci mają dostęp do kardiologa w każdym momencie, przez całą dobę. Dzieci w ten sposób mogą pomóc chorującym członkom swojej rodziny, zapewniając im komfort psychiczny i poczucie bezpieczeństwa.

Dlaczego Kardiotele jest polecane osobom z cukrzycą i nadciśnieniem?

Nadciśnienie i cukrzyca to choroby, które osłabiają serce i mogą prowadzić do udaru mózgu, wylewu lub zawału. Osoby, które mają problem z nadciśnieniem lub podwyższonym poziomem cukru we krwi, powinny regularnie badać swoje serce. Dzięki usłudze Kardiotele pacjent może wykonywać badanie EKG kiedy i ile chce, w celu monitorowania stanu swojego serca oraz wpływu nadciśnienia i cukrzycy na jego pracę.

Cukrzyca jest nazywana potocznie „cichym zabójcą” – zaburza poczucie bólu serca, przez co chorzy nie odczuwają żadnych objawów zawału i nie wzywają pomocy pogotowania ratunkowego, gdy jest ona potrzebna.

Na jakim sprzęcie jest wykonywane badanie ekg przez telefon?

Aparat EKG, w który jest wyposażony pacjent Kardiotele, umożliwia wysyłanie badania serca przez telefon (w formie dźwiękowej). Aparat EKG PS1 umożliwia monitorowanie 1 odprowadzenia i transmituje na żywo pracę serca. Służy on do prostej diagnostyki arytmii, długookresowego monitorowania lub teleopieki (osób starszych i samotnych). Dodatkowo aparat EKG wyposażony jest w jednorazowe elektrody samoprzylepne, zatrzaskowe. Aparat EKG PS1 posiada Certyfikat Zgodności CE, który jest potwierdzeniem jakości przy projektowaniu, wytwarzaniu i kontroli końcowej produktów i wyrobów medycznych dla wytwórcy - firmy ProPlus.

Czy pacjent sam poradzi sobie z badaniem EKG?

Wykonanie badania EKG, tak jak obsługa samego aparatu Kardiotele, jest bardzo proste. Przed pierwszym badaniem do pacjenta zawsze dzwoni konsultant Centrum Monitoringu Kardiologicznego, w celu udzielenia instrukcji, jak krok po kroku wykonywać badania. Także podczas kolejnych konsultacji nasi pracownicy służą swoją pomocą i dbają o prawidłowy przebieg badania. Dodatkowo zestaw Kardiotele, który otrzymuje pacjent, zawiera instrukcję obsługi, znajdującą się: w Poradniku Pacjenta Kardiotele w wersji drukowanej, na płycie DVD, a także we wnętrzu czerwonego etui aparatu EKG. Wszystko po to, aby zapewnić najwyższą jakość obsługi i profesjonalną pomoc pacjentom.

Jak obsługiwać aparat EKG i prawidłowo podpiąć elektrody?

Przed pierwszym badaniem Każdy pacjent zostaje telefonicznie przeszkolony przez konsultanta Centrum Monitoringu Kardiologicznego, który krok po kroku wyjaśnia, jak i gdzie podpiąć elektrody oraz w jaki sposób wykonać badanie. Również podczas kolejnych konsultacji nasi pracownicy dbają o prawidłowy przebieg badania i służą radą.

Dodatkową formą pomocy dla pacjenta jest rysunkowa instrukcja prawidłowego podpięcia elektrod, zamieszczona we wnętrzu czerwonego etui aparatu EKG oraz w Poradniku Pacjenta Kardiotele w wersji drukowanej i na płycie DVD.

Badanie można wykonać w kilku prostych krokach:

- oczyścić gazikiem miejsca, w których zostaną podpięte elektrody

- podłączyć elektrody do końcówek aparatu EKG

- przypiąć elektrody do ciała jak na obrazku (czerwona elektroda na obojczyku, a żółta pod sercem)

- zadzwonić na Kardiolinię

- włączyć aparat EKG przełącznikiem z boku aparatu

- przyłożyć na 30 sekund słuchawkę telefonu w miejscu, do którego mówisz na aparat EKG

W tym czasie następuje transmisja badania do Centrum Telemedycznego, gdzie zapis EKG wyświetla się na ekranie komputera, a w tym samym czasie lekarz może dokonać jego oceny i udzielić porady pacjentowi.

W czym może pomóc lekarz przez telefon?

Lekarz w Centrum Telemedycznym, po odczytaniu badania EKG, wyjaśnia pacjentowi, jaki jest jego stan w danej chwili, uspokaja go i udziela odpowiednich zaleceń (jak się zachować, co należy zrobić, jakie leki przyjąć, kiedy ponownie wykonać kontrolne badanie). Dzięki analizie karty pacjenta oraz profilaktycznym badaniom EKG, lekarz może porównać zapis bieżący pracy serca z jego historycznymi wynikami, co pozwala mu określić stan zdrowia pacjenta i udzielić mu niezbędnej pomocy. W przypadku zagrożenia życia lekarz wzywa natychmiast karetkę pogotowia.

Kiedy lekarz wzywa karetkę pogotowia?

Karetka pogotowia jest wzywana do pacjenta Kardiotele wówczas, gdy istnieje zagrożenie życia. Lekarz z Centrum Telemedycznego podczas konsultacji i po analizie zapisu EKG może określić stan pacjenta jako przedzawałowy, pozawałowy lub stwierdzić zawał – wezwanie karetki pogotowia w takiej sytuacji jest koniecznością.

Skąd wzywana jest karetka pogotowia?

Karetka pogotowia jest wzywana z najbliższego punktu medycznego dla miejsca pobytu pacjenta, bez względu na to gdzie on się znajduje. Gdy pacjent przykładowo jest z Gdańska, ale w danej chwili przebywa w Zakopanem, karetka wzywana jest z punktu najbliżej Zakopanego.

Mam swojego lekarza rodzinnego i kardiologa z NFZ- w czym Kardiotele może mi pomóc?

Posiadając usługę Kardiotele i przenośny aparat EKG w domu można wykonywać badanie EKG codziennie, a następnie historię takich badań wraz z wynikami udostępnić swojemu lekarzowi prowadzącemu, co pozwoli na pełniejszy przegląd pracy serca, dogłębniejszą diagnozę oraz dostosowanie zaleceń.

Lekarz z Centrum Telemedycznego jest do dyspozycji przez całą dobę, zawsze wtedy, kiedy pacjent tego potrzebuje. Konsultować się z lekarzem można bez żadnych limitów, tak jak wykonywać badania EKG przez telefon.

Lekarze w prywatnych przychodniach czy też z Narodowego Funduszu Zdrowia nie są dostępni 24 godziny na dobę. Aby udać się na konsultację do specjalisty, pacjenci borykają się najpierw z odległymi terminami , a następnie z kolejkami w przychodniach. Dzięki Kardiotele pacjent może natychmiast otrzymać potrzebną pomoc i diagnozę.

Jak często można wykonywać badanie EKG przez telefon?

O częstości wykonywania badań EKG decyduje pacjent. Ilość badań i konsultacji jest nieograniczona, nie ma żadnych limitów, dlatego pacjent powinien jak najczęściej korzystać z możliwości, jakie daje usługa

Jak często powinno się wykonywać badanie EKG i konsultować z lekarzem?

Badanie EKG należy wykonywać tak często, jak to możliwe, wtedy kiedy czuje się taką potrzebę: podczas złego samopoczucia, kiedy odczuwa się lęki, niepokój, ból w klatce piersiowej, ma się nieprawidłowy poziom cukru lub ciśnienie. Badać się można również profilaktycznie, w celu kontrolowania pracy swojego serca i archiwizowania historii choroby dla lekarza. Ważna jest tutaj systematyczność wykonywania badań, aby móc porównywać wyniki pacjenta w sytuacji stabilnej oraz podczas występowania dolegliwości. Każdy pacjent powinien się badać przynajmniej dwa razy w miesiącu.

Czy badanie przez telefon jest wystarczające do oceny stanu zdrowia pacjenta?

Samo badanie EKG nie jest wystarczające, dlatego lekarz po wykonaniu badania zawsze przeprowadza wywiad medyczny, pyta pacjenta o jego dolegliwości, o wyniki pomiaru ciśnienia krwi oraz leki jakie do tej pory przyjął, analizuje kartotekę pacjenta i jego historię choroby oraz porównuje badanie EKG z wynikami badań z przeszłości. Dzięki tak wnikliwemu wywiadowi lekarz ma szeroki obraz aktualnego stanu zdrowia pacjenta i może udzielić niezbędnej pomocy.

Kim są lekarze z Centrum Monitoringu Kardiologicznego?

Lekarze z Centrum Telemedycznego to doświadczeni specjaliści, kardiolodzy, którzy pracują na renomowanych oddziałach kardiologicznych w Polsce. Cały zespół jest dodatkowo wyspecjalizowany w wykonywaniu badania EKG przez telefon. Centrum Telemedyczne jest czynne przez całą dobę, 365 dni w roku.

Jak działa EKG przez telefon?

EKG przez telefon umożliwia pacjentowi wysyłanie badania EKG w konkretnym momencie, w chwili gdy ma taką potrzebę, gdy czuje się źle. Za pomocą połączenia telefonicznego następuje transmisja danych z aparatu telefonicznego (komórkowego lub stacjonarnego) do komputera lekarza dyżurującego w Centrum Telemedycznym, dlatego badanie od razu jest odczytywane i analizowane.

Lekarz w Centrum Telemedycznym może udzielić natychmiastowej pomocy (uspokoić pacjenta, zalecić zażycie odpowiedniego leku, wezwać karetkę pogotowia).

Czy pacjent może otrzymać historię badań dla swojego lekarza prowadzącego?

Pacjent może otrzymać historię badań dla swojego lekarza prowadzącego. Po każdym badaniu zapis jest archiwizowany, dlatego wszystkie wyniki EKG, które były dotychczas wykonywane przez pacjenta mogą być przekazane na jego życzenie. Wystarczy tylko zadzwonić na Kardiolinię i poprosić konsultanta o przesłanie wyników z określonego terminu. Wszystkie zapisy mogą być wysłane w formie elektronicznej pocztą e-mail lub w formie drukowanej – na adres poczty domowej.

Co pacjent otrzymuje w opłacanym abonamencie?

Abonament to opłata za całodobową teleopiekę kardiologiczną. Pacjent w ramach usługi ma możliwość wykonywania nieograniczonej ilości badań EKG przez telefon, a przede wszystkim stałą, 24 godzinną opiekę lekarza specjalisty i możliwość konsultowania się z nim bez limitów. Taka forma dodatkowego opieki daje pacjentom poczucie bezpieczeństwa, spokój i komfort psychiczny oraz pomoc w nagłych sytuacjach. Zamawiając usługę Kardiotele, pacjent otrzymuje także materiały wspierające, takie jak: drukowany Poradnik Pacjenta Kardiotele, w którym zawarte są informacje o usłudze i sposobie korzystania z niej oraz przydatne rady, jak troszczyć się o swoje serce, jak stosować dietę i jak aktywnie spędzać czas. Poradnik jest także załączony w wzbogaconej wersji DVD, na którym można obejrzeć filmy instruktażowe, wywiady z lekarzami na temat Kardiotele i pacjentami.

Jak się płaci za Kardiotele?

Pacjent Kardiotele co miesiąc opłaca abonament w wygodny dla siebie sposób. Płatności można dokonać za pomocą przelewu internetowego lub na poczcie, przy użyciu dołączonych zestawu blankietów, dzięki czemu pacjent nie musi nic więcej wypisywać. Istnieje także możliwość uregulowania abonamentu na rok z góry, za niższą kwotę.

Czy cena abonamentu jest stała?

Kardiotele to gwarancja uczciwej umowy – nigdy w trakcie jej trwania ani po jej przedłużeniu cena nie ulegnie zmianie.

Jaką umową pacjent jest zobowiązany?

Pacjent Kardiotele zostaje objęty całodobową teleopieką kardiologiczną na czas nieokreślony, a wysokość opłaty abonamentowej jest stała, zgodna z umową.

Co się dzieje w przypadku zrezygnowania z umowy?

Pacjent Kardiotele ma prawo odstąpić od zawarcia umowy do 14 dni od daty jej podpisania. W przypadku chęci zakończenia umowy w trakcie jej trwania pacjent może ją wypowiedzieć w dowolnym momencie, z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia.

Jakie dokumenty trzeba wypełnić zamawiając usługę Kardiotele?

Aby rozpocząć korzystanie z usługi Kardiotele należy podpisać umowę. Następnie jedną kopię umowy należy odesłać do Telemedycyny Polskiej, w kopercie zwrotnej załączonej do zestawu. Koperta jest już zaadresowana, a znaczek opłacony przez Telemedycynę Polską.

Co należy zrobić, gdy skończą się samoprzylepne elektrody?

Gdy pacjentowi skończą się samoprzylepne elektrody, wystarczy zadzwonić do Telemedycyny Polskiej na numer 32 601 24 55 i zamówić nową paczkę w Biurze Obsługi Klienta (zobacz aktualny cennik). Elektrody można także nabyć w najbliższej aptece lub w sklepie medycznym.

Kiedy mogę dzwonić na Kardiolinię?

Pacjent może dzwonić na Kardiolinię w każdej chwili, o każdej porze dnia i nocy, zawsze, kiedy czuje się źle, odczuwa niepokój lub jest sam i potrzebuje porady specjalisty. Kardiolinia i lekarze w Centrum Telemedycznym są gotowi zawsze 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.

Jak wymienić baterie w przenośnym aparacie EKG?

Wymiana baterii w aparacie EKG jest bardzo prosta. Pacjent musi być wyposażony w awaryjną baterię 9V (gruba prostokątna bateria). Następnie należy podważyć wieczko z tyłu aparatu EKG i otworzyć zasobnik na baterię.

Zamów usługę
Strona dostępna
tylko dla personelu medycznego
Strona dostępna
tylko dla personelu medycznego