Należymy do grupy Neuca Logo
Należymy do grupy Neuca Logo EU

Akcje medyczne, które mają pozytywny efekt zdrowotny: jak je zorganizować?

Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu w organizacji akcji medycznych na terenie całego kraju, dzielimy się wiedzą. Mając na uwadze różne podejścia do kwestii promowania swoich usług przy jednoczesnej działalności na rzecz promocji zdrowia i profilaktyki, prezentujemy dobre praktyki oraz brief, które pomogą w przygotowaniu się do realizacji eventów medycznych.

Artykuł agreguje informacje niezbędne do stworzenia wydarzenia, które zostanie zapamiętane przez wielu uczestników. Zapraszamy lektury!

Jeśli chcesz zaplanować event medyczny, musisz mieć pomysł oraz przemyślaną wizję, spójną z Twoimi celami biznesowymi. Odpowiedz sobie: jaki cel chcę osiągnąć za pomocą tego eventu?

Przykładowe cele:

  • rekrutacja pacjentów
  • zwiększenie świadomości uczestników na temat Twoich produktów/ usług
  • promocja nowego produktu na rynku
  • chęć zaoferowania/ zaprezentowania nowej usługi medycznej dla wybranej grupy Pacjentów/ Uczestników.

Warto spisać wszelkie uwagi oraz zaplanować w punktach to, jak miałoby wyglądać takie wydarzenie, zgodnie z Twoimi odczuciami oraz wiedzą. Konsultacją merytoryczną nie musisz się martwić – od tego są eksperci, którzy doradzą, co można ewentualnie zmodyfikować/ dodać, jakie zadania przydzielić i kto powinien je realizować, jaką kadrę medyczną zatrudnić oraz kto będzie odpowiedzialny za koordynację personelu w konkretnym miejscu.

Pamiętaj: Twój cel powinien być tak zdefiniowany, by można określić mierniki sukcesu wydarzenia (czyli co dokładnie chcesz osiągnąć), a następnie wyciągnąć wnioski, które pozwolą zmierzyć to, czy event odniósł sukces.

Interesujący pomysł, spójny z wizją

Za każdą akcją medyczną powinien stać wcześniej zdefiniowany pomysł – ściśle powiązany z misją, wizją i wartościami, które chcemy przekazać.

Na Twój pomysł składać się będzie kilka elementów, a najważniejsze z nich, to:

  • grupa docelowa – kto ma być Twoim odbiorcą?
  • typ usługi/ produktu – co i dlaczego ma być promowane w ten sposób?
  • misja eventu – co chcesz osiągnąć, jakie mierniki zakładasz?
  • realizacja celów biznesowych – czy wydarzenie jest spójne z tym, co planujesz osiągnąć biznesowo? Im wcześniej zakomunikujesz cel, tym lepiej, gdyż jest on fundamentem wszelkich działań, wskazującym kierunek realizacji.

Jeżeli posiadasz prezentacje, ulotki, szczegółowe opisy swojej firmy lub/i nowego produktu – przekaż je organizatorowi, by dowiedział się jak najwięcej o tym, co chcesz zaprezentować podczas akcji.

Planując kolejne elementy eventu medycznego, warto wziąć pod uwagę jego rodzaj: czy organizujemy badania przesiewowe, dni otwarte palcówki medycznej, czy też gminne akcje badań profilaktycznych itp., gdyż każda realizacja będzie wyglądała nieco inaczej.

Pamiętaj też, że sam pomysł nie wystarczy: najważniejsze będzie wdrożenie go w życie oraz upewnienie się, co do jakości i konsekwencji realizacji, która nie tylko zachwyci uczestników, ale też zapisze się w ich pamięci.

Wielkość eventu medycznego

Jeśli masz pomysł i określisz cel, to warto również nakreślić wielkość eventu – ile osób chcemy zaprosić/ przyciągnąć na wydarzenie? W jakim wieku będą docelowi uczestnicy? Od tego parametru zależą kolejne istotne kwestie – wybór miejsca eventu oraz ilość wykwalifikowanego personelu potrzebnego do kompleksowej obsługi uczestników eventu.

Odpowiednia przestrzeń i personel

Drugą ważną kwestią jest wybór lokalizacji, w której event medyczny będzie się odbywać. Warto już wcześniej ustalić, czy event będzie realizowany w pomieszczeniu, czy na powietrzu – możesz też zaproponować konkretne miejsce.

Przestrzeń, którą wskażesz, może mieć ogromny wpływ nie tylko na powodzenie wydarzenia, ale także na postrzeganie Twojej firmy/ usługi przez uczestników, do których planujesz dotrzeć. Wybieraj ją skrupulatnie, upewniając się, że całkowicie spełnia potrzeby Twoje oraz uczestników.

Niezależnie od tego, czy wybierzesz znane i sprawdzone przez siebie miejsce, czy zupełnie nowe, pamiętaj, by upewnić się czy spełni wszystkie znane oraz potencjalne potrzeby osób, do których kierujesz swoje wydarzenie -czy znajdą się tam Twoi potencjalni odbiorcy?  

Jakie pytania warto sobie zadać wybierając miejsce eventu:

  • czy znajdę tam odpowiednich uczestników zainteresowanych tematyką wydarzenia
  • jak jest potencjał danego miejsca pod kątem ilości uczestników?
  • czy powierzchnia użytkowa spełni moje wymagania?
  • czy lokalizacja będzie dostępna w danym terminie?
  • czy klimat miejsca jest spójny z wizją eventu?
  • czy do wybranego miejsca można łatwo dojechać komunikacją miejską? Czy w pobliżu znajduje się parking?

Nie można dopuścić do tego, by uczestnicy poczuli się znudzeni, pozostawieni sami sobie lub byli ignorowani przez personel z uwagi na zbyt małą ilość osób do obsługi. Zapewnij komfort wszystkim – personelowi oraz gościom.

Jak wybrać najlepszy termin akcji medycznej?

Również termin eventu ma wielkie znaczenie. Właściwa data wydarzenia zdecyduje o zainteresowaniu, frekwencji i skuteczności osiągnięcia założeń eventu. Warto sprawdzić, czy w wybranym przez nas terminie i lokalizacji nie odbywają się inne wydarzenia przyciągające uczestników, którzy będą musieli wybierać spośród kilku atrakcyjnych propozycji. Również warto sprawdzić jak kształtuje się ruch w danym miejscu. Miejsce popularne w wakacje mogą całkowicie zamierać w innej części roku i na odwrót.

Określenie budżetu na realizację eventu

Każdy podmiot, również w początkowej fazie planowania, powinien założyć pewien budżet, jaki chce przeznaczyć na organizację eventu medycznego i przedstawić go firmie, która będzie go realizować. Wstępne określony budżet pozwoli organizatorowi ocenić, czy realizacja będzie możliwa oraz określić, jakie działania mieszczą się w deklarowanej sumie.

Założona kwota pozwala nakreślić działania podstawowe oraz dodatkowe, formy promocji, zaangażowanie marketingu oraz określić potencjalne obroty, które podmiot może osiągnąć po realizacji wydarzenia.

Marketing eventów medycznych

Promocja eventów medycznych nie jest czymś, co można zostawić na ostatni moment. W momencie, gdy lokalizacja jest wybrana, a cele określone, można zacząć działać marketingowo. Przy dużej ilości wydarzeń medycznych w ciągu roku, zaproś docelowych odbiorców, tak szybko jak to możliwe, aby mieć pewność, że zdążą sobie zarezerwować czas na uczestnictwo w evencie. Warto ująć budżet na działania marketingowe w budżecie całościowym. Promocja samego wydarzenia jest prawie tak ważne, jak sama akcja, która bez uczestników zakończy się fiaskiem.

Media i liderzy opinii

Na event medyczny warto zaprosić również przedstawicieli mediów tradycyjnych (dziennikarze) oraz liderów opinii, takich jak vlogerzy, blogerzy, czy influencerzy, szczególnie tych działających w branży medycznej. Profesjonalnie napisana notka prasowa, artykuł lub relacja z eventu z pewnością wywoła pozytywny skutek,  zarówno przed, jak i po wydarzeniu.

Zadbaj o to by dziennikarze i liderzy opinii byli tematycznie powiązani z wydarzeniem. By wzmocnić wymiar wydarzenia szukaj autorytetów w danej dziedzinie.

Planujesz Event Medyczny? Chcesz uzyskać więcej informacji?

Porozmawiaj z nami o Twoim pomyśle, razem znajdziemy odpowiednie rozwiązanie.

Pojawiamy się wraz z niezbędnym personelem i sprzętem medycznym w wybranej lokalizacji z zapewnieniem kompleksowej realizacji wydarzenia, które zapada w pamięć i przynosi skutek medyczny. Podczas każdej realizacji przygotowujemy spersonalizowane ankiety medyczne/karty wyników badań dla Uczestników.

Zrealizujemy dla Ciebie niezapomniany event medyczny!
Pobierz brief, wypełnij go i prześlij do nas:

Dobrze zaplanowany i profesjonalnie zorganizowany event medyczny pozwoli skutecznie osiągnąć założone cele. Przygotowaniem odpowiedniej strategii, promocją oraz logistyką zajmujemy się od kilkunastu lat, podchodząc indywidualnie do każdego pomysłu i czuwając nad profesjonalnym przebiegiem wydarzeń. Stworzymy wspólnie event medyczny, który powstanie szybko, będzie efektywny i zorganizowany od A do Z, zgodnie z ustaloną wspólnie wizją.

Chcesz poznać przykłady realizacji eventów medycznych?
Wypełnij formularz albo napisz do nas na info@telemedycynapolska.pl

450

przeprowadzonych akcji medycznych

60 000

osób zostało przebadanych w ramach akcji medycznych

100

zleceniodawców powierzyło nam organizację eventów